Onderdeel van Concern design team (www.concern.nu)
Titel: Satébar
Klant: Familie Lo
Locatie: Rotterdam, NL
Jaar: 2014
Grootte: 84 m2
Onderwerp: Full service brand formule voor een fast-food franchise
De familie Lo wilde met het nieuwe restaurant op de foodcourt van de Erasmuscampus direct ook een een nieuwe franchise formule neerzetten: satébar. Voor deze formule is een gehele huisstijl ontwikkeld, van de menukaart en logo tot alle interieurelementen.
De saté en de grill wilden we in de spotlight zetten. We wilden de keuken zo theatraal en open mogelijk maken. Je loopt na je bestelling langs de grill waarop je eten wordt bereid. Deze grill is de eerste elektrische in een fast-food restaurant en samen met de leverancier ontwikkeld. De gehele foodcourt was alleen elektrisch. De Indonesische roots van de familie komen terug in de grafische lijn en de speciaal ontworpen lampen. Deze zijn gebaseerd op hanenkooien.
Het interieur is zo ontworpen dat het restaurant op 40 vierkante meter kan functioneren. Door het modulaire karakter van het restaurant kan dit makkelijk uitgebreid worden. Het interieur is echt ontworpen als formule. Door een aantal elementen met elkaar te combineren sta je direct midden in het satébar-gevoel. De counter met de grill-elementen hebben logo’s ingefreesd. De bamboe- en RVS -materialisering in combinatie met de groene kleur is herkenbaar, net zoals het tegelmozaïek achter de warmhoudbakken. Natuurlijk is alles ontworpen binnen de logistieke en hygiënische eisen.